dinsdag 16 oktober 2012

Hollen en stilstaan


De uitdrukking mag dan wel "het is hollen òf stilstaan" zijn, maar bij mij is het meestal "hollen èn stilstaan". Dat lijkt enigzins tegenstrijdig, maar ik zal een poging doen het uit te leggen.
Zo volgt mijn komende tentoonstelling namelijk al snel op de vorige. "Hollen" dus. Die in Nice is net voorbij maar in Goirle begint alweer een nieuwe op vrijdag 26 oktober. Voor genodigden vanaf 18 uur bij Galerie en Kunsthandel de Leeuwenhoeve aan de Abcovenseweg 25 . Ik schreef in één van mijn vorige stukjes al eens over die galerie. Zie ook hun website www.deleeuwenhoeve.nl . Die opening  op de openbare evenementen bij Facebook zetten doe ik trouwens maar niet. Want de burgemeester van Goirle hetzelfde voor de kiezen laten krijgen als die van Haren? Daarvoor wil ik geen verantwoording nemen.

Deze nieuwe expositie verschilt trouwens van karakter met die bij galerie Qvadrige in Nice. Daar aan de Côte d'Azur was het een thematentoonstelling rond de Ilias van Homerus. Nu is 't er een met "vrij  werk", schilderijen die zijn ontstaan omdat ik bepaalde beelden in mijn hoofd heb die er nu eenmaal  gewoon uit moeten. Niet voor niets is mijn slogan "for me art is travelling the mind"! Daarop slaat dat "stilstaan". Ik mag voor de buitenwereld  dan vaak  druk bezig zijn met allerlei kunstzaken, maar in mijn hersenen  zit ergens een of andere kwab waar indrukken en impulsen rustig kunnen bezinken. En uiteindelijk vindt dat proces dan in mijn atelier zijn weerslag in schilderijen zoals die nu bij de Leeuwenhoeve zijn te zien. Van een paar van die werken heb ik foto's bijgevoegd.
Een interessant aspect  voor mij is ook nog dat ik uit de grote kunstcollectie van galerie-eigenaar John Theuws een  keus mag maken voor een  tentoonstelling in de tentoonstelling . En daar zitten grote namen bij! Heel leuk lijkt me dat, conservatortje spelen.
                

Een interessant aspect voor mijn bloglezers is misschien wel mijn Nieuwsbrief. Al heel lang verstuur ik jaarlijks zo'n  5 tot 7 keer per e-mail een Nieuwsbrief als er een expositie of andersoortige kunstmanifestatie van mij zit aan te komen. Zo ook nu dus bij die tentoonstelling in Goirle. Een kleine duizend adressen staan er in het verzendbestand voor die brief. Als je belangstelling hebt, is het heel makkelijk daar ook bij te komen. Ga naar de Nederlandse openingspagina van www.toosvanholstein.nl , klik op "abonneer" onder het icoontje voor de Nieuwsbrief en de rest wijst zich vanzelf. Mijn recente Nieuwsbrief is daar ook te lezen. Tot volgende week.
TOOS.

Geen opmerkingen: