dinsdag 4 oktober 2016

Poëzie II: in navolging van "Following"

Following, olieverf, 110 cm-150 cm
Vorige week een gedicht van Vlaming Rob Van de Zande bij mijn brons "Pellegrinos", nu een bij mijn olieverf "Following". Een schilderij dat nu hangt bij een expositie van mij in het Duitse Viersen. Niet ver over de grens bij Venlo.

Dat Rob voor de tweede maal een gedicht maakte bij een werk van mij kan heel bijzonder genoemd worden. Daarin ben ik namelijk tot nu toe de enige kunstenaar die deze eer te beurt valt. Controleer 't maar op zijn website http://robvandezande.blogspot.nl/.

Rob Van de Zande
Met de link http://robvandezande.blogspot.nl/2016/09/schilderij-van-toos-van-holstein-met.html ben je er gelijk. Bij dat gedicht. Maar ik heb het hieronder ook nog overgenomen.

Schilderij van Toos van Holstein met gedicht. (opgedragen aan Marjorie)

Versmeten gelijkt eeniedere tijd,
Als de minneklaroen jou niet luidt
En haar keel diep van koper slijt
Tot een nauw en rouwend geluid
Smoort alles met 'n stotend hart,
Alleen droppels van een ijzren slag
Komen uit verre heemlen gehard
En deuken wat aan 't schone lag;
Zo is dat aan ieder ter hand gesteld,
En zo gaat alles rond mij ten buit
Aan 'n stilte bottend uit elk levensveld,
Als de minneklaroen jou niet luidt.

Tot volgende week als ik vermoedelijk weer boven de internetradarhorizon verschijn.

TOOS

Geen opmerkingen: