dinsdag 21 mei 2019

Van Balloo via Ridderkerk naar Gubbio en terug naar Breukelen



Gubbio, in Umbrië, waar ik deze zomer exposeer
Eens per week, dat ijzeren ritme heb ik mezelf opgelegd voor 'TOOS&ART'. Maar zo'n 6 à 7 onregelmatige keren per jaar stuur ik ook nog een Nieuwsbrief mijn computer uit naar bijna 1000 adressen. Om galerie-exposities van mij aan te kondigen of de schijnwerper te zetten op andersoortige kunstmanifestaties waaraan ik deelneem. Laat ik nu net afgelopen week weer zoiets gedaan hebben! Daarnaast komt die Nieuwsbrief ook nog terecht in de groep TOOS die ik op facebook heb. Dus, bedacht ik me ineens, waarom niet ook eens hier in mijn blog? Bij deze dus. Onder die titel van 'Van Balloo via Ridderkerk naar Gubbio en terug naar Breukelen'. Want mijn kunst, en ik dus ook, reist wat af.
Mocht je 't trouwens interessant vinden die Nieuwsbrief te ontvangen, even een snel mailtje naar toosvanholstein@xs4all.nl doet 't 'm.

NIEUWSBRIEF TOOS van HOLSTEIN
mei 2019

 Toos van Holstein, En ville 80-100 cm, bij galerie Drentsche Aa 
Twee exposities tegelijkertijd
Dat kun je soms zo hebben, twee tentoonstellingen die beide op zondag 12 mei beginnen. Toch maar goed dat daar geen openingen bij hoorden want anders was het racen geworden tussen Balloo in Drenthe en Ridderkerk bij Rotterdam.
In Galerie Drentsche Aa in het toeristische boerendorp Balloo, vlak bij Assen, startte de expositie 'Springtime' met een aanzienlijk lente-aandeel van mijn kant. Alhoewel de zomer dan al is begonnen, duurt die tentoonstelling tot 7 juli. Alle tijd dus nog om daar te gaan genieten van het prachtige Drentse Aa gebied in combinatie met mijn werk. Voor meer gegevens zie onder.
Toos van Holstein, Riflettere 20-20 cm, bij Galerie Studio Imspa
Op diezelfde 12e mei begon in Galerie Studio Imspa in Ridderkerk de expositie 'Piccolo formato', een voorproefje van een veel grotere kunstmanifestatie in het Italiaanse Gubbio deze zomer. Daar start in juli de eerste Biënnale van Gubbio met zowel Nederlandse als Italiaanse kunstenaars. Ook ik geef er acte de présence. Mede-organisator Martin Impelmans, een goede vriend van me en initiator van Studio Imspa, geeft nu in zijn kunstruimte al vast dat voorproefje met een aantal deelnemende kunstenaars die hiervoor speciaal klein werk maakten. Van mijn hand hangen er schilderijtjes van 20-20 cm die eigenlijk ook al weer een voorproefje zijn voor nog een ander op handen zijnd groot kunstfeest. Lees maar.

Houd zondag 6 oktober vrij!
Op die dag start namelijk een grote, bijzondere expositie van mij in Galerie Peter Leen XL in Breukelen. Met daarbij mijn zogenaamde '70-Series', waarin juist werken van 20 bij 20 cm een belangrijke rol spelen. Hoe? Dat lees je tegen die tijd wel. Houd die dag al vast maar vrij want dat wordt echt leuk!

TOOS&ART
Een bijna traditioneel onderdeeltje van deze Nieuwsbrief is de verwijzing naar mijn blog 'TOOS&ART'. Met elke donderdag een verhaal over mijn kunstwedervaren in http://toosvanholstein.wordpress.com/. Nog niet geabonneerd? Dat gaat heel makkelijk, gewoon klikken op de knop 'Volg' bij dat blog. Dan kun je gelijk nog even teruglezen wat ik er de afgelopen paar maanden schreef over bijvoorbeeld Rembrandt, Nice, muziek, de Zeeuwse godin Nehalennia, een speciaal Paasverhaal, David Hockney, mijn kunstboeken en de Dordtse Synode'.
Toos van Holstein
'for me art is travelling the mind'

Galerie Drentsche Aa  'Springtime' van 12 mei tot 7 juli
Galerie Studio Imspa  'Piccolo formato' van 12 mei tot 10 juni
Scheepmakerstraat 23, Ridderkerk, https://www.imspa.com/

website www.toosvanholstein.nl        
wekelijks blog 'TOOS&ART' http://toosvanholstein.wordpress.com/
ook actief op Facebook, LinkedIn, Twitter, Pinterest, Pictify, Tumblr en Instagram

Je ziet 't, ook bij andere social media zit ik niet stil. 't Is altijd leuk om bijvoorbeeld Pinterest en Instagram af en toe op te leuken met werk van mij. Kijk maar eens bij https://nl.pinterest.com/toosvanholstein/ of  https://www.instagram.com/toosvanholstein/ . Tot volgende week.
TOOS

Geen opmerkingen: