dinsdag 25 oktober 2011

“TOOS in Fort Rammekens” wordt “TOOS & ART”

Na de ontmanteling van de tentoonstelling “TOOS-de ontdekkende mens” in fort Rammekens en het nog snel plaatsen van zowel de video als de fotoshow “Expo TOOS in Fort Rammekens” op YouTube http://bit.ly/ij4Pag was ik echt wel toe aan een potje afkicken. En zeg nou zelf, wat is daarvoor aangenamer dan een warme en zonnige omgeving. Dat werd dus Nice, de stad die ik altijd typeer als “Parijs in het klein, maar dan op z’n Italiaans”.

Ik heb daar een atelier in een heerlijk levendige en kleurrijke buurt met een dagelijkse ochtendmarkt voor de deur (zie foto) en le tramway om de hoek om binnen een paar minuten aan de beroemde Promenade des Anglais van het boulevard en strandleven te kunnen genieten. Tegelijkertijd had ik zo de gelegenheid om met de eigenaar van Galerie Qvadrige, met wie ik al jaren samenwerk, details te bespreken voor mijn expositie daar volgend jaar september. Want het tentoonstellingsleven gaat natuurlijk wel gewoon door, ook al is fort Rammekens dan nu afgelopen.

Daarmee is de naam van dit blog, na 42 afleveringen, natuurlijk ook over de houdbaarheidsdatum heen. Maar, zoals ik een paar weken geleden al liet doorschemeren, heb ik de smaak te pakken en lijkt het me interessant om er mee door te gaan. Het karakter van het blog zal natuurlijk wat algemener worden omdat het nu niet meer aan het fort gelinkt hoeft te zijn. Daarom leek TOOS & ART me een goeie. Want uiteindelijk zal de kunst met van alles er omheen toch leidraad blijven.

Op die manier kan ik nu ook aandacht geven aan een tentoonstelling van mij in galerie Tolg’Art in Wierden (http://www.tolg-art.nl/) . Van de topografie op school weet iedereen zich vast nog te herinneren dat deze plaats vlak bij Almelo ligt. Of ben ik nu misschien iets te optimistisch? Hoe dan ook, tot en met 19 november zijn daar zowel olieverfschilderijen als werk op alu-dibond van mij te bekijken (zie ook foto). Meer gegevens staan in mijn laatste Nieuwsbrief op de website http://www.toosvanholstein.nl/ . En naast de galerie kan ik ook de omgeving daar ten zeerste aanraden. Ik heb er nu een paar dagen doorgebracht en spreek dus als ervaringsdeskundige.

Tot volgende week op TOOS & ART.
TOOS

Geen opmerkingen: