dinsdag 27 februari 2018

Alice

TOOS-doodle, gemaakt op mijn iPad
Toos van Holstein, Alice, kunststof beeld

Nog steeds zit ik onder de internetradarhorizon. Dus vandaar ook deze week nog een heldin in het reeksje van heldinnen en helden dat vanwege die horizon hier van te voren is klaar gezet. Een heel jonge heldin deze keer. En ook een heel leuke.

 Wie heeft er nooit gehoord van Alice in Wonderland! Speelfilms, tekenfilm, illustraties, het is bijna onmogelijk Alice niet te kennen. Lewis Carroll maakte van haar een onsterfelijke heldin.
Voor mij is ze gewoon dat kleine, nieuwsgierige meisje dat onbevreesd de wereld wil ontdekken. En als 't goed is hebben we op latere leeftijd altijd nog zo'n klein meisje, of jongetje natuurlijk, in ons die nieuwsgierig blijft naar het onbekende, het avontuurlijke. Ik probeer zelf altijd dat kleine meisje in me te koesteren, want op die manier kan ik al schilderend en boetserend met was mijn eigen wereld, mijn monde interieur, blijven ontdekken.
Daardoor is niet alleen dit olieverfschilderij ontstaan maar heb ik ook een reeks beelden in kunststof laten gieten nadat ik eerst mijn eigenste Alice met was had opgebouwd. Alice, het meisje dat Wonderland aan kan!
Toos van Holstein, Alice, olieverf 150-120 cm


Tot volgende week.
TOOS

Geen opmerkingen: