dinsdag 30 augustus 2011

TOOS-the movie

Een nieuwe film op mijn YouTube-kanaal  http://bit.ly/ij4Pag !
Daarbij hoort natuurlijk een toelichting. Wel, voor mijn expositie “TOOS” in fort Rammekens is een  film gemaakt die daar bij de opening op 23 april in première ging en er nog steeds draait in één van de kazematten. De film is gemaakt door Peter Havermans, al jarenlang een veelgevraagd TV-cameraman voor o.a. de NOS- nieuwsrubrieken.
Samen hebben we een filmscript  gemaakt zonder gesproken woord, waarin zowel mijn olieverfschilderijen en beelden worden belicht (www.toosvanholstein.nl) als mijn digitale TOOS-kunst (www.toos.biz) , waarvan veel in het fort is te zien. Het leek me ook interessant een link te leggen met mijn jeugd en de fascinatie die ik toen al had voor kunst, afbeeldingen en oude bouwsels. Maar mezelf als meisje spelen? Nee, dat is toch iets teveel gevraagd! De oplossing daarvoor kwam eind  vorig jaar tijdens één van de zondagen van de Kunst en Cultuurroute in Middelburg toen Puck de Nooijer mijn atelier binnenstapte in gezelschap van haar moeder. Dat was ze! Zij moest mij als meisje spelen in die film.

Zo is ’t dus gekomen dat de film begint met Puck als kleine Toos. Maar bij een film zonder woorden hoort natuurlijk wel muziek. Die werd gecomponeerd door een goede vriend van mij, saxofonist Frank During, samen met enkele vrienden van hem met wie hij speelt in een big band. Met hen nam hij de composities op in een geluidsstudio in België, waarna Peter Havermans de film verder kon monteren in het Mediapark te Hilversum.
Het leek me nu zo langzamerhand de tijd ervoor om die 9 minuten durende film “TOOS” op mijn YouTube-kanaal te zetten. Dus ga maar naar http://bit.ly/ij4Pag . Veel plezier!
TOOS.


Geen opmerkingen: