woensdag 3 augustus 2011

Jubileum + Jubileum = 2 Jubilea of 2 Jubileums

Zo zie je maar weer dat taal geen wiskunde is, zeker niet als je het meervoud van een woord ook nog op twee manieren mag schrijven. Maar goed, waarover gaat dit?

De 10de TOOS-doodle, dus een jubileum!
Alweer de 10de. Toen ik me voornam om tijdens de tentoonstelling “TOOS” in fort Rammekens regelmatig een TOOS-doodle te maken op m’n iPad, had ik er echt geen idee van hoeveel dat er zouden worden. Maar met nog enkele maanden te gaan worden ’t er waarschijnlijk toch heel wat. Daarbij komt natuurlijk dat ik het heel leuk vind om ze te maken.
Dit keer is het wel een heel bijzondere omdat ik mijzelf niet als een echte sportfanaat zou willen omschrijven. En wat staat er op die TOOS-doodle? Een peleton wielrenners in een heuvellandschap! Wat wil je ook in Zeeland? De Provinciale Zeeuwse Courant had tijdens de Tour de France elke dag wel enkele pagina’s daarover. Tel daar onze Prikkeldraad Johnny (Hoogerland) bij op en de indoctrinatie in mijn brein is verklaarbaar. Ik kan me niet herinneren ooit eerder wielrenkunst te hebben gemaakt. Een echte jubileum-doodle dus!
Dat verdient dan ook een nieuwe video over het proces van het maken van zo’n doodle. Die staat nu op mijn kanaal op YouTube http://bit.ly/ij4Pag. Kijk maar. Overigens teken ik daar wel een andere TOOS-doodle dan die je in het filmpje ziet ontstaan.  
Ik vond het trouwens wel leuk om hierbij ook nog eens de 1ste TOOS-doodle te laten zien. De nummers  1 t/m 10 staan ook allemaal nog op www.toos.biz .

De 30ste aflevering van “TOOS in Fort Rammekens”, dus ook een jubileum!
Ook bij dit blog had ik er in het begin nog geen goeie voorstelling van hoe ’t allemaal zou lopen. Ik had in 2008 al wel eens een blog gemaakt toen ik voor een maand “artist in residence” was in Peking, maar dit blog loopt veel langer door. Maar ik moet zeggen dat ’t me prima bevalt om zo 1 tot 2 keer per week iets te schrijven over de tentoonstelling en alles wat er maar enigszins mee heeft te maken. Tot de volgende keer dus.
TOOS

PS Vergeet niet dat er nog tot 1 september gestemd kan worden op 90 genomineerde kunstenaars, waaronder ik, bij de verkiezing van Kunstenaar van het Jaar www.kunstweek.nl/verkiezing  

Geen opmerkingen: