donderdag 28 juli 2011

Zondagse Sferen met fort Rammekens, Middelburg en stadsdichters


Wat dacht je van de combinatie fort Rammekens en Middelburg op een zondag? Afgelopen zondag was ik even in het fort om bij te praten en na te gaan of alles met de expositie “TOOS” nog liep zoals het lopen moet. Daarbij zag ik hoeveel plezier de bezoekers, volwassenen en kinderen, beleven aan de natuur daar, de cultuur, die hele speciale plek van waaruit je de industrie bij Vlissingen ziet liggen en in de Westerschelde de grootst mogelijke schepen voorbij ziet komen. Daarbij maakte Walcheren ook nog eens de naam van “Zeeuwse Rivièra” waar, want het was daar kurkjesdroog terwijl de rest van het land alleen maar met vreselijke regen had te maken.

Dat waren dus absoluut Zondagse Sferen in fort Rammekens. Maar die kun je nu combineren met Zondagse Steren in Middelburg. Een aantal galeries, ateliers en zaken in het centrum hebben het initiatief genomen om in de maanden juli en augustus elke zondag open te zijn van 13-17 uur. Dit om, buiten de 1ste zondag van de maand om, het oude cenrtum van de stad extra te verlevendigen. Want eerlijk gezegd wil het daar dan wel eens een beetje saai zijn. Nu dus niet meer!
De Vismarkt is het centrum van de Zondagse Sferen happening. Aanstaande zondag treden daar vanaf 14 uur een aantal dichters op, waaronder de huidige en voormalige stadsdichters van Middelburg en de toekomstige stadsdichter van Vlissingen.
Ik doe in de maand juli ook mee met dit waardevolle initiatief. Dus iedereen is welkom in mijn atelier op de Korendijk 56.

In de vorige aflevering stond de link http://bit.ly/ij4Pag  naar de nieuwe video op mijn kanaal op YouTube. Maar het kan natuurlijk nog makkelijker. Dat zegt het videoscherm hieronder al!  Zie hoe ik werk aan de monoprints die nu in het fort hangen.
TOOS


Geen opmerkingen: