donderdag 21 juli 2011

Nieuwe TOOS-doodle en nog even die nominatie

’t Is weer eens TOOS-doodle time! Ten minste, dat vond ik. En ik hoop samen met mij nog heel wat anderen. In ieder geval heb ik al heel wat positieve reacties gehad sinds ik met die TOOS-doodles ben gestart.
Dus weer even naar www.toos.biz en de knop “TOOS-doodles”. De rest spreekt daarna voor zich. Ik ben trouwens wel benieuwd wie de negen doodles die er tot nu toe zijn verschenen allemaal mooi heeft uitgeprint op fotopapier. Want dat levert natuurlijk wel het mooiste resultaat.

In een vorige aflevering schreef ik dat ik af en toe nog wel eens op de verkiezing Kunstenaar van het Jaar terug zou komen. Dat is ten slotte toch een mooi nieuwsitem zo rondom de expositie in fort Rammekens.
Als je de namen van de 90 genomineerden bekijkt op www.kunstweek.nl/verkiezing zullen er best veel namen tussen zitten die weinig zeggen voor degenen die niet zo thuis zijn in de kunstwereld. Maar ik voel me toch zeer vereerd te staan in een lijst met bijvoorbeeld Marlène Dumas. Deze van oorsprong Zuid-Afrikaanse woont al jaren in Nederland en haar werken worden tegenwoordig voor meer dan een miljoen verkocht op de veilingen. Recent is er nog veel te doen geweest rond een werk van haar dat door een museum in Gouda is verkocht omdat ze hun exploitatietekort moeste wegwerken. En iets verkopen uit je collectie is in de Nederlandse museumwereld not done.
Wat trouwens te denken van de naam Ans Markus op de lijst? Ken je haar werk niet, dan ben je haar naam vast wel eens tegengekomen in de BN-bladen, want daarin is ze vaste deelneemster. En Henk Helmantel, de beroemde schilder van 17de eeuws aandoende stillevens en kerkinterieurs. Zijn werk is voor een normale beurs ook niet meer te betalen. Of Jan Cremer die zijn sporen in de literatuur en de kunst wel heeft verdiend en Erwin Olaf, de fotograaf die tegenwoordig over de hele wereld wordt gevraagd voor opdrachten.
Toch niet gek voor zo’n Middelburgse om daar tussen te staan!
TOOS

PS Abonneren op dit blog? Je emailadres intikken in de linkerkolom in het vakje naast submit. Klikken op submit en de rest wijst zich dan vanzelf.

Geen opmerkingen: