maandag 21 maart 2011

De tweede TOOS-doodle

Belofte maakt schuld dus hier de tweede TOOS-doodle in een reeks die zich de komende maanden steeds verder zal uitbreiden. De eerste TOOS-doodle was er één die meer schilderachtig was. Daarom heb ik  deze een tekenachtig karakter gegeven. Op die manier kan ik laten zien wat er allemaal op die iPad allemaal mogelijk is wat tekenen en schilderen betreft.
Toen ik met deze tekening bezig was, kreeg ik een associatie over de Amsterdamse kunstenaar Aat Veldhoen. Ouderen zullen zijn naam misschien nog wel kennen. Hij maakte zo rond de jaren 1964-67 furore door in Amsterdam rond te rijden met een bakfiets vol prenten die hij maakte op zijn eigen etspers. Zijn ideologie was om kunst te maken voor het volk in de vorm van grafiek. De prijs voor zijn prenten was dan ook heel laag: 3 gulden! Aat leeft nog steeds, werkt ook nog steeds en is sinds een aantal jaren getrouwd met een andere icoon uit de culturele wereld, Hedy d’Ancona.
Die associatie van mij is natuurlijk heel voor de hand liggend, zij ’t dat mijn TOOS-doodle zelfs helemaal gratis is en ik ook geen etspers hoef te gebruiken. En met die iPad heb je ook geen bakfiets meer nodig. Het internet is toch wel een prachtige uitvinding.
Ga voor het downloaden en uitprinten van deze  TOOS-doodle maar weer naar http://www.toos.biz/ en kijk onder de knop “TOOS-doodles”.
Als je dit blog wilt volgen, kijk dan maar eens onder de knop "Volgen".
http://www.toos.biz/

Geen opmerkingen: