maandag 28 maart 2011

Banners on the move

Af en toe mag er wel even een tipje worden opgelicht van de sluier door te tonen waarmee ik bezig ben voor de expositie in het fort. Maar niet te veel natuurlijk, iedereen moet zelf maar komen kijken.
Eén van de onderdelen wordt gevormd door de banners die ik in 2008 liet maken voor mijn expositie in Peking toen ik daar was als artist in residence. Ik had toen abstracte delen van schilderijen van mij sterk uitvergroot laten afdrukken op doeken van 6 bij 1,2 meter. Deze zijn toen in de galerie in Peking beschilderd door jonge, vrouwelijke Chinese kunstenaars. In mijn blog van destijds heb ik daarvan verslag gedaan.
Het leek me een goed idee ze bij de tentoonstelling in fort Rammekens opnieuw te gebruiken. Want die doeken hebben al een hele ontdekkingsreis achter de rug en passen daardoor goed in het thema.
Maar Toos zou Toos niet zijn als ze er niet verder op door zou werken. Dat heb ik dus gedaan in mijn atelier. Een filmpje daarvan staat nu op YouTube. Daarin heb ik gelijk ook maar de Chinese voorgeschiedenis in fotovorm meegenomen.
Hoe ze in het fort gepresenteerd gaan worden? Dat blijft nog even een verrassing! Maar ook dat wordt over een poosje wel in een filmpje getoond.
Je kunt direct naar YouTube via http://www.youtube.com/user/TOOSvanholstein?feature=mhum  maar ook via mijn site www.toos.biz en het B-icoon daarop onderaan elke pagina.

Direct weten wanneer er weer een aflevering komt op dit blog? Zorg voor een link met Facebook, Hyves, Twitter of LinkedIn of meld je aan als volger van dit blog.

Geen opmerkingen: