vrijdag 1 april 2011

The making of .....

The making of ….. Zo heet dat tegenwoordig. Van allerlei films en programma’s zie je op de televisie vaak een uitzending over het maken ervan. Dus waarom zou ik dan niet eens laten zien hoe die gratis TOOS-doodle van mij tot stand komt? Veel kunstenaars zijn er huiverig voor om een kijkje in hun keuken te geven. Maar daar heb ik, met mijn onderwijservaring uit het verleden, in het geheel geen problemen mee.
Op http://www.youtube.com/user/TOOSvanholstein?feature=mhum, waar je mijn YouTube-kanaal vindt, zie je wat je met vingerschilderen op dat magische scherm van de iPad kunt bereiken.
Interessant is dat deze vorm van kunstmaken blijkbaar in de lucht zit. Want ik las onlangs dat de wereldberoemde kunstenaar David Hockney ook bezig is op zowel z’n iPad als z’n iPhone en met die kunst zelfs binnenkort een tentoonstelling in Parijs krijgt.
Nou, als Hockney dat al doet, zullen er ongetwijfeld meerdere volgen. Leuk voor mijzelf vind ik dan toch wel dat ik onafhankelijk van hem ook de mogelijkheden van de tablet van Apple heb ontdekt.
Voor het downloaden en printen van deze, al weer, derde TOOS-doodle moet je naar www.toos.biz. De verzameling daar begint dus aardig te groeien, maar ik beloof dat er nog heel wat meer zullen komen. Zeker zo lang mijn expositie in fort Rammekens duurt en dat is van 23 april tot eind oktober.

Geen opmerkingen: