maandag 25 april 2011

Opening van de expositie "TOOS"

Zaterdag 23 april! Natuurlijk een lijf vol met zenuwen. Want vandaag ging het dan gebeuren na een lange voorbereiding, de opening van "TOOS-de ontdekkende mens" in fort Rammekens. Over het weer hoefde ik me in ieder geval geen zorgen te maken. Al die kaarsjes die mensen voor mij van te voren hadden gebrand, al hun schietgebedjes, al die Tibetaanse monniken die al maandenlang aan hun gebedsmolens stonden te draaien, al die briefjes in de Klaagmuur in Jerusalem, geen moeite was gespaard, maar het was gelukt! Stralend weer!
En die zenuwen? Die bleken dus niet nodig. Want er bleek nog nooit een kunstopening in het fort te zijn geweest met zoveel bezoekers. Werkelijk vanuit alle windstreken waren ze gekomen, de fans van mijn werk. Daarbij waren de complimenten niet te tellen. Iedereen was onder de indruk van de combinatie van de werken op dibond, de schilderingen op zeildoek, de monoprints, beelden van kunststof en aluminium, de diaprojecties, de film, de installaties, enz. Als kunstenaar leef je dan echt op een wolk, dat kan ik iedereen verzekeren.

Om iedereen die is geweest en iedereen die niet kon komen een indruk van de vernissage te geven staat er een film/diapresentatie op YouTube http://bit.ly/ij4Pag .

Nu even een paar dagen afkicken om het adrenalinegehalte in mijn bloed wat omlaag te brengen en dan weer verder want over een kleine twee weken wacht een vernissage in Le Touquet/Paris Plage in Noord Frankrijk.

Geen opmerkingen: