zondag 1 mei 2011

Quizvraag: welke foto hoort bij de 5de TOOS-doodle?

Ik hoef de kenners en liefhebbers van mijn werk natuurlijk niet te vertellen dat ik graag met poorten en doorgangen werk. Voor mij is dat zo’n krachtig en al eeuwenoud symbool voor begrippen als bescherming, geborgenheid, ontdekken en avontuur dat ik het graag in mijn schilderijen verwerk. En daarnaast is het ook nog een heerlijk schildergebaar om op het doek te zetten.

Dat alles was reden om al in 2010 bij de voorbereidingen voor de expositie in het fort aan fans van mijn werk te vragen foto’s op te sturen van poorten en doorgangen die ze zelf hadden gemaakt. Nou, dat heb ik geweten! Mijn mailbox liep echt helemaal vol met honderden en honderden foto’s. Het waren er uiteindelijk zo veel dat ik een keus heb moeten maken voor de diashow die daarvan nu in het fort draait. Ook heb ik nog een groot aantal uitgeprint die te zien zijn in de zijgangen van het fort.

Van die diashow heb ik nu het begindeel op mijn kanaal op YouTube gezet. Link maar via http://bit.ly/ij4Pag . Het leek me daarbij leuk om er muziek onder te zetten van een heel goeie vriend van mij, saxofonist Frank Düring, die samen met een paar vrienden uit zijn bigband de muziek heeft gecomponeerd en gespeeld voor de film TOOS die nu ook in het fort draait. Over die film en de muziek meer in een volgende aflevering.

Eén foto uit de diashow heb ik nu gebruikt als basis voor mijn, alweer, 5de TOOS-doodle, waarvan hierbij een plaatje. De echte TOOS-doodle is natuurlijk weer te downloaden en uit te printen vanaf de website www.toos.biz .
Die foto heb ik wel een beetje vervormd om er een vervreemdend effect aan te geven. Nou ben ik benieuwd wie in het filmpje ziet welke foto ik heb gebruikt. Doe je best!
En mocht je ze nog niet gezien hebben, bekijk dan ook maar de filmpjes over het maken van zo’n TOOS-doodle en de opening van de expositie op 23 april.

Geen opmerkingen: