woensdag 4 mei 2011

Omroep Zeeland: Expositie werpt ander licht op fort Rammekens

’t Is voor een kunstenaar altijd aantrekkelijk om publiciteit te krijgen bij een tentoonstelling waar je je ziel en zaligheid in hebt gestopt. Nou, daar had ik dan de afgelopen tijd in Zeeland geen klagen over! Al voor de opening van “TOOS” in fort Rammekens kwam Omroep Zeeland opnamen maken. De week daarna werd het item uitgezonden onder de titel “Expositie werpt ander licht op fort Rammekens” (te bekijken via http://bit.ly/j4J88p) met als begeleidende tekst:

RITTHEM – De Middelburgse kunstenaar Toos van Holstein exposeert op uitnodiging van het maritiem MuZEEum in Fort Rammekens in Ritthem. “Deze plek is zonder mijn werk al fantastisch. Ik heb kleur toegevoegd zodat bezoekers het fort op een nieuwe manier bekijken.”
Van Holstein’s werk bestaat onder meer uit zuilen, afbeeldingen en andere beeldende kunstvormen. De expositie Toos- de ontdekkende mens is nog tot oktober te zien in Fort Rammekens.

Het was prettig dat Anke Tanihatu de interviewster was. Die had ik een aantal jaren geleden al een paar keer ontmoet bij de radio-afdeling van de omroep. Dat was dus een hernieuwde kennismaking in de sfeer van “hé Toos, wat leuk, hoe is ’t met je?”
Ik vind het altijd weer heel knap hoe uit een overvloedige hoeveelheid interview en filmmateriaal een kort item van iets meer dan 2 minuten wordt gemaakt met een logisch verhaal erin. Beoordeel dat zelf maar via de link hierboven.

Diezelfde dag kwam ook nog Rolf Bosboom van de PZC (voor de buitenstaander: de Provinciale Zeeuwse Courant) langs voor een interview. Ook Rolf is geen onbekende meer voor me. Vorig jaar was hij al eens in mijn atelier voor een gesprek over  een aantal steendrukken van mij die zich nu in de grote bibliotheek van Alexandrië in Egypte bevinden. Maar dat is een heel ander verhaal.
De weerslag van zijn bezoek werd afgelopen zaterdag gepubliceerd. Op de website van de PZC heb ik dit nog niet kunnen terugvinden. Maar in een volgende blogaflevering zal ik er nog wel eens op terugkomen.

Geen opmerkingen: