dinsdag 31 mei 2011

En TOOS doodelt voort

Toch wel handig hoor, zo’n iPad! Jammer genoeg is ie toch net wat te groot om in een binnenzak te steken , maar een gemiddelde damestas is meestal iPad-vriendelijk genoeg.
Dat betekent dus dat ik op mijn gemak overal kan TOOS-doedelen. Thuis natuurlijk sowieso. Maar een zonnig terras in Middelburg of Nice? Geen probleem! Als er op zo’n terras dan ook nog WiFi is, is TOOS helemaal blij en is een nieuwe doodle snel doorgestuurd.
Ik begreep uit de krant en het journaal dat scholen grote problemen hebben met het gebruik van de smartphones in de klas door leerlingen. Ik kan me daar iets bij voorstellen, maar die dingen hebben toch ook hun voordelen. Want op de iPhone, van de andere smartphones weet ik ’t eerlijk gezegd niet, kun je ook doodelen. Daaraan zouden tekenleraren best wel eens aandacht kunnen besteden.
In ieder geval staat er weer een nieuwe, gratis te downloaden TOOS-doodle op www.toos.biz . Plaats van ontstaan: een poosje geleden een terras in Nice. Plaats van versturen toen: zo’n bekende Amerikaanse hamburgerzaak waarvan ik de naam maar niet zal noemen. Want eigenlijk schaam ik me daar wel een beetje voor. Maar ja, ze hadden WiFi zonder verder enige beperking!

Ook komt er nu zo langzamerhand, na alle drukte van de laatste maanden, tijd om die nieuwe, tweede site van mij - www.toos.biz - weer verder uit te bouwen. Onder TOOS-art heb ik er een aantal nieuwe foto’s van kunstwerken bij gezet die op de expositie in fort Rammekens zijn te zien. Maar ja, dan moet je daar al wel geweest zijn natuurlijk. Dus voor de nog-niet-bezoeker, kijk maar eens op de site of ga spoorslags naar dat prachtige fort bij Ritthem/Vlissingen. 

I.v.m. de nieuwe doodle is op mijn kanaal op YouTube http://bit.ly/ij4Pag de video over het maken van een TOOS-doodle nu bovenaan de rij van filmpjes gezet. Maar voor 't gemak staat die video nu ook hieronder.

Geen opmerkingen: