donderdag 30 juni 2011

The name is Dibond, Alu Dibond

Ik kon het niet nalaten om voor deze aflevering een variatie te maken op de uitspraak die door ons aller oer-007 Sean Connery wereldberoemd werd gemaakt. Maar het betreft hier geen persoon. Het gaat over een dun plaatmateriaal dat uit verschillende lagen is opgebouwd waarvan de bovenste van aluminium is.
Met de modernste druktechnieken en inkten kan men tegenwoordig op bijna alles drukken: glas, hout, tegels en waarom dus ook niet op aluminium. Voor mij was dit alu-dibond een uitkomst bij de expositie in het fort omdat ik daar door de klimaatomstandigheden geen olieverfschilderijen kon ophangen. Ik liet er delen van schilderijen van mij digitaal op over brengen waarna ik er verder op door kon schilderen. Vaak had ik ze daarbij van te voren ook al in de computer bewerkt.
Zo is een reeks nieuwe werken ontstaan die overal kunnen hangen, ongeacht de omstandigheden. In de sauna, in de badkamer, in weer en wind. Dus ook in de tuin, zoals bij de kunstliefhebbers op de foto hierbij!
Nieuwsgierig? Er hangt dus een hele serie in fort Rammekens, maar natuurlijk ook in mijn atelier. En verder nog in Galerie De Norenburgh in Middelburg, schuin tegenover dat atelier. Galeriehouders Hans en Marja Willems waren zo enthousiast dat ze er beslist iets van wilden tonen. Verder staat er natuurlijk het nodige op www.toos.biz .
TOOS

1 opmerking:

Alu Dibond Fan zei

Nice Alu Dibond, nice artikel.

Lars